Verkoop duurzame handzeep Seepje vertienvoudigd


De onlangs gelanceerde handzepen van duurzame zeepmaker Seepje zijn op dit moment niet aan te slepen. Sinds de uitbraak van het coronavirus is de verkoop vertienvoudigd. Hiermee zijn de twee 100% natuurlijke handzepen de best lopende producten in het assortiment van Seepje. Retailers geven het bedrijf carte blanche om zo veel mogelijk handzeep aan te leveren. “Achteraf gezien is de timing bizar, afgelopen november lanceerden we onze eerste handzeep en in december brak het coronavirus uit”, vertelt Jasper Gabriëlse, mede- oprichter van de duurzame zeepmaker. “Wereldwijd is de vraag naar zeep groter dan het aanbod, dit levert ook voor Seepje de nodige uitdagingen op, leveranciers in onze supply-chain draaien overuren. Seepje probeert de handzepen zo goed mogelijk te verdelen.

Belang handen wassen

Via sociale media benadrukt de duurzame zeepmaker het belang van handen wassen om het virus terug te dringen. Het advies van gezondheidsinstanties wereldwijd is twintig seconden handen wassen met water en gewone zeep. Gabriëlse: ”We proberen jong en oud op een leuke manier aan te zetten tot het wassen van handen en het huis goed schoon te houden. Zoals we eigenlijk altijd doen, maar nu is het belang extra groot om te voorkomen dat mensen ziek worden. En met die boodschap bereiken we een groot publiek, vorig jaar was het totale bereik van het bedrijf meer dan 13 miljoen en maandelijks worden honderdduizenden Nederlanders bereikt.

Seepje 2

Over Seepje

Melvin Loggies en Jasper Gabriëlse zagen als 21-jarige studenten op televisie hoe een Nepalese vrouw een natuurlijke vorm van zeep gebruikte om te wassen. Dat riep meteen de volgende vraag op: waarom gebruiken we hier allerlei synthetische toestanden, als wassen ook natuurlijk kan? In 2013 richtten ze samen Seepje op. De duurzame zeepmaker maakt natuurlijke was- en reinigingsproducten op basis van de beste natuurlijke ingrediënten, zoals de Sapindus mukorossi-vrucht uit de Himalaya. Seepje is B Corp en voldoet aan de strengste eisen op het gebied van sociale en milieuprestaties, transparantie en aansprakelijkheid. De producten van deze duurzame zeepmaker worden verkocht bij meer dan 2.100 verkooppunten in Nederland, België en Duitsland, maar ook online.

error

Interessant? Delen mag! :-)